יום שישי, 5 בנובמבר 2010

עוגת חתונה - ספיישל יפן


בלב טוקיו שוכן פארק קסום בשם פארק יויוגי, והשמועות גורסות שבנות טוקיו האופנתיות נוהגות בימי ראשון לחצות את רובע האראג'וקו ולנפוש בפארק. כך יצא שביום האחרון לטיול, הלכתי בליווי חברתי ה/2 (החברה ה/1 כבר טסה בחזרה) חמושות במצלמה לצוד כמה מקומיות. את המקומיות לא ממש מצאנו, אבל נשבינו בקסמו של הפארק, המלא בעצים עבי גזע וצפופי עלים דרכן חודרות רק מעט קרני שמש ויוצרות מראה מרהיב.
בשיטוטינו בפארק לא יכולנו שלא לשים לב לשיירה של בחורות בלבוש ערב צועדות להן על החצץ ובחול ותהיתי ביני לבין ה/2 אם ההגדרה של היפנים לכיף בסופ"ש זה לנקוע את הרגל, לא כל כך מופרך, כי היפנים וההגדרות שלהם להנאה די מוזרים.



ה/2 דרשה לעקוב אחריהן ומזל שכך כי מצאנו אוצר. מסתבר שהיפנים האמידים נוהגים לערוך טקסי חתונה במקדש שממוקם בתוך הפארק. הצלחנו לחזות בשיירה של חתונות שנערכו בזו אחר זו. בכולן הזוג לבש בגדים מסורתיים, כמו גם חלק מהמוזמנים. מי שלא טרח להיכנס לקימונו השקיע בטוקסידו (לגברים) ושמלות משי (לנשים). רוב הנשים היו אופנתיות להפליא. כל התסרוקות היו ללא רבב, והפרווה היוותה מוטיב חוזר באותו אחר צהרים. מאחר והקימונו הוא עסק מסובך, אחרי שהכלה והחתן הצטלמו ברחבי המקדש בשלל תנוחות נוקשות ורשמיות כפי שדרשו מהם הצלמים (לא כמו בחתונות בארץ, שעונים על חציר, משתעשעים על פסי רכבת...), הכלות סרו הצידה לתחזוקת הקימונו והאיפור.

מוזר היה שלא הפריעו לזוג ומשפחותיהם עשרות התיירים לבושי הג'ינס ונעולי האולסטאר שהסתובבו סביבם וחשו עצמם אנטרופולוגים במסע צייד... ה/2 הפצירה בי לא לצלם, ואני שמחה שלא שמעתי בקולה.






7 תגובות:

  1. איזה יופי צרוף! מדהים. כשהיינו בברצלונה נתקלנו בטקס חתונה באחת הכנסיות ומאוד התלהבנו... ביפן זה איכשהו הרבה יותר מגניב.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. נורא יפה שם אני חייבת להגיד.
    ממש כמו פארק קסום !
    באמת מזל אשר צילמת את הטקס המיוחד כי דברים כאלו לא רואים בכל יום ...

    השבמחק
  4. זה היה יום מושלם. לחזור הביתה זה אוברייטד.
    הילה

    השבמחק
  5. מדהים!!! הכל נראה כ"כ נקי ומוקפד.
    מינימלי אך מרשים אלפי מונים מאירועים מוגזמים ומנופחים.
    ממש עושה חשק להתחתן עם יפני :)

    השבמחק